pietenbea.reismee.nl

Rustdag

14 April

Ook een rustdag aan het zwembad brengt het nodige leuke. Gisteravond ben ik naar de Tailleur geweest en heb een aantal kledingstukken op maat laten maken. Voor een jurk, rok, 2 broeken en een blouse was ik 60 euro kwijt. Alleen het bezoek en het gedoe om je heen is al een uitje op zich zelf.

Vanmiddag een heerlijke lunch, waar we een oorlogsveteraan ontmoetten uit de USA. Hij had hier van 66 tot 69 gevochten. 3 jaar geleden is hij voor het eerst terug gegaan met een groep oorlogsveteranen. Hij vertelde dat dit de beste manier was geweest om zijn trauma te verwerken. De Vietnamezen zijn niet haatdragend tegen de Amerikanen en dat maakt dat hij hier nu 2 maanden is.

Hoi An is een ontzettend leuk dorpje, de mensen zijn uiterst vriendelijk en het eten is hier buiten gewoon goed en je moet moeite doen om boven de 8 euro met z'n 2e te eten en drinken.

Ik heb een verkeerd bericht geplaatst, we vliegen niet naar Dalat, maar naar Nha Trang, daar blijven we 2 dagen en daarna gaan we naar Dalat.

Niet alles is happyness. Piet z'n spiegelreflexcamera heeft het begeven. We hopen dat we ergens een Canonwinkel tegen komen om te kijken of zij het probleem kunnen oplossen.