pietenbea.reismee.nl

Nha Trang

15 en 16 April

Na een goede en korte vlucht zijn we aangekomen in. Nha Trang. We werden opgepikt door een aardig Engels sprekende chauffeur die ons nog een rondleiding gaf langs de bezienswaardigheden. Nha Trang is de badplaats voor de toeristen. Een uitgestrekte boulevard en een prachtige groen blauwe zee. In eerste instantie een schok voor ons. Overal lopen verkopers met allerlei rommel en deze blijven je maar lastig vallen. Maar achter de boulevard zijn allerlei straatjes met winkeltjes en eetgelegenheden. We zagen een winkeltje die Canon verkocht en daar had Piet het probleem met zijn fototoestel uitgelegd. Zij ging driftig bellen en vertelde dat het voor 45 dollar gemaakt kon worden. Nou dat zijn wij aan arbeidsloon per uur kwijt dus doe maar. Piet probeerde het toestel nog een keer uit en wat bleek hij deed het weer. We vertelde haar dat ze over magische krachten beschikt en hebben nog wat filters voor de lenzen bij haar gekocht. 1 lens bleek het daarna plotseling niet meer te doen en ook toen was haar magie weer van grote waarde, alleen nu bleek Piet per ongeluk een knopje omgezet te hebben.

De avond eindigde in hevige regenbuien en 's nachts onweerde het behoorlijk. De stroom viel ook nog een tijdje uit. Dit komt in Vietnam regelmatig voor. We hebben het ook al een keer meegemaakt terwijl we zaten te eten.

De morgen begon ook met hevige regenbuien. Dus alles maar op ons gemakje gedaan. Daarna maar even slenteren door de straten. We kwamen allerleukste winkeltje tegen. 1 waar Piet 2e hands boeken kon kopen. Hij weer gelukkig zo komt hij weer wat verder in de vakantie. Maar het leuke is je kan ze ook ruilen, ook voor eten of souvenirs. Gelukkig hebben we er een paar over dus we gaan vanavond een poging wagen. Verder, ik kon het niet laten heb ik een prachtig origineel Vietnamese jurk van zijde gekocht. Voor de dames even extra info. Hier heb ik maat XL, dus vraag ik me af of ik hier niet te veel eet. Het was in een winkel dat beheerd wordt door de Cha afstammelingen. Deze hebben een wat andere instelling, ze zijn rustig en dringen niet op. Ook hun uiterlijk is anders. Ze hebben een wat breder gezicht en neus .Daar kregen we een bonnetje, zodat we gratis koffie konden gaan drinken in hun restaurant. Daar gaan we vanavond eten. Een andere winkel die we bezocht hebben is een winkel waar ze kleding van bamboe maken. Prachtige dingen. Na aankoop van een aantal shirts kregen we beide een armband van bamboekralen. Vanmiddag nog maar even naar het zwembad, maar voor mij van korte duur. Ik kreeg acuut last van mijn darmen. Waarschijnlijk van de ‘fried rice' die ik gisteravond had gegeten. Dit was n.l. niet lekker en gaar. Gelukkig na een paar uur alles weer onder controle.

Wij doen er alles aan om een bruin kleurtje te krijgen, alleen is dat hier een gevaarlijke onderneming, wat je verbrand al na enkele minuten. Daarin tegen doen hier vooral de jongeren er alles aan om maar zo 'blank'mogelijk te blijven. Ze hebben handschoenen aan en sokken in hun teenslippers en het liefst een warm vest met lange mouwen. Zelfs de bediening op een terras loopt met het dienblad boven haar hoofd om maar geen zonnestraaltje op te pikken.

Piet zag een biljard staan, dus ging hij die uitproberen tijdens mijn tijdelijke onwelzijn. Al snel had hij een tegenstander. Een taxichauffeur wilden wel met hem spelen. Al snel kwam er publiek en Piet moest het onderspit delven op een biljart dat zelfs in de oudste kroeg in Nederland niet meer voortkomt: versleten laken, zachte en te hoge banden en niet echt horizontaal. De taxichauffeur betaalde wel de 2 biertjes die we samen tijdens het biljarten hadden genuttigd. Ik had alleen de indruk, dat hij ze ver onder de inkoopprijs had...

Morgen gaan we weer verder naar Dalat, nu met de auto.

Reacties

Reacties

Rianda

Jij xl...... We lke maat zal ik dan hebben?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!