pietenbea.reismee.nl

Can Tho

21 April

Daar gingen we weer, uitchecken, in het busje en rijden maar. Richting de Mekong Delta. Het is een netwerk van waterwegen die uiteindelijk via negen armen in de Zuid- Chinese Zee uit monden. De rivieren en kanalen irrigeren een gebied zo groot als Nederland en verspreiden daarbij aanslibsel over de rijstvelden.

Onderweg zijn we gestopt in Xeoquit. Hier is de lokale Vietcong in kleine groepen gelegerd geweest. In dit oerwoudgebied zijn kleine rivieren, waar vanuit ze opereerden. We gingen op en houten smalle boot varen over deze watertjes, door het oerwoud. Indrukwekkend stil en geweldig om dit mee te maken, alleen de oerwoud geluiden en het zachtjes peddelen van de boot, dwars door de waterlelies.

We konden hier slang of rat eten, maar we hebben hier vriendelijk voor bedankt. Daarna door naar Can Tho. Dit is een aantrekkelijke rivierstad aan een zijtak van de Mekong en heeft een wandelpromenade. Morgen gaan we de drijvende markten bekijken. De brug over de deze rivier wordt over 3 dagen geopend. Nu gingen met de auto over met een veerpond. Er gaan er wel 10 tegelijk heen en weer.

We hebben een prachtige hotelkamer met uitzicht op de rivier met alle bootjes. De mensen hier zijn kleurrijker gekleed. Wel modern, maar met enorme felle kleuren. Zelfs de bamboehoeden zijn vervangen door kleurrijke zonnehoeden. Ook hier is het erg warm, maar we klagen niet want we wilden mooi weer.

Morgen nog even een bezoek aan de drijvende markt en dan gaan we een rit maken van 7 uur naar Phan Thiet. Dit zal ons 9e en voorlopig laatste hotel zijn. Hier blijven we 7 nachten en gaan relaxen, lezen, zonnen en zwemmen. Misschien nog een fietstocht door de rijstvelden en een bezoek aan de golfbaan.

Hopelijk vervelen we jullie niet met onze verhalen, maar ik ben blij dat ik een aantal dingen opschrijf, want het is nadenken wat we allemaal gezien hebben. Gelukkig hebben we ook de foto's en de film nog.

marina

ik vind het prachtig al die verhalen en foto's. Ga zo door zou ik zeggen en veel reisplezier nog