pietenbea.reismee.nl

Phan Thiet

22 en 23 April

Nog even een smakelijk verhaal over ons diner in Can Tho. Op deze menukaart stond vooral slang, kikker, rat en muis. Het zal best te eten zijn, maar wat de boer niet kent............... We kozen voor het veilige' kippenpootjes'.2 porties. Nou dat was schrikken. We kregen een schoteltje met 2 gefrituurde krielkippootjes en warm bier. Omdat we 's middags stevig geluncht hadden lieten we het er maar bij. 2 euro pret. Gelukkig zat er een oud vrouwtje langs de weg met verse doppinda's. Een hele zak voor 40 cent. Altijd lekker dachten wij. Nou dat was ook een kleine vergissing. Deze waren nog niet gebrand en dan zijn ze echt niet te eten. 's Avonds racete er nog een grote kakkerlak door onze kamer. Piet heeft hem vakkundig verwijderd.

's Morgens weer op tijd op pad. Met een boot over de rivier naar de Floating Market. Hier verkopen ze van alles. Dit doen ze om de belasting te ontduiken. Gelukkig niet toeristisch zoals rondom Bangkok, dus konden op ons gemak genieten van al dat gekrakeel. Nog even aangelegd bij een lokale markt waar ze vooral zeedieren verkopen. Ik zeg bewust zeedieren, wat alles wat beweegt verkopen ze. Krabben, slang, vis en koppen van de vis, aal , bedenk het maar. Iets verder op de markt werden ogen, varkenssnuiten, muis, rat, slang, buffelvlees, tong, darmen, te veel om op te noemen. Het was kruip door sluip door, maar alles zag er netjes en vers uit. Ook dit was niet toeristisch. Onze gids kon smakelijk vertellen over de gerechten die je ervan kon maken, Meiden en kids, ik zal het jullie niet voorschotelen tijdens een volgend etentje.

Toen begon de autorit van 7 uur richting Phan Thiet. Het is zo'n 300 kilometer, maar meestal kan de auto niet harder dan 60, dus dat schiet niet echt op .We reden een heel stuk door een gebied dat we al gezien hadden en hadden moeite om onze ogen open te houden. Om 18.00 uur waren we op de plek van bestemming en bekaf. Hier blijven we nog een week en onze koffers konden eindelijk leeg gemaakt in de kast. Vanmorgen de was laten doen, want alles ruikt wel muf en 4 weken kleding mee, dat is voor Bé ook te veel.

We hebben een Hotel aan het strand, maar daar gaan we niet zitten, het barst weer van de verkopertjes. Het zwembad is prachtig, maar we blijven in de schaduw, want het is wederom erg heet.

Dick en Cora. Het gaat gebeuren. Ze hebben hier vlakbij een golfbaan. We kunnen er als gast 9 holes doen. Clubs en zelfs schoenen kan je huren. De caddy met paraplu kost 6 euro. Afhankelijk van de warmte kijken we of we er eentje huren. We gaan of 's morgens heel vroeg of aan het eind van de middag.